PROGRESSION OG OVERGANG Projektet er finansieret af Region Hovedstaden Deltagerere og formål Et konsortium bestående af 21 gymnasiale uddannelser og 8 videregående uddannelser gennemfører projektet Progresson og overgang (se ovenfor under deltagere). Formålet med projektet er at give gymnasieeleverne et realistisk indblik i de studiekompetencer, der kræves ved de videregående uddannelser og dermed både kvalificere og motivere deres uddannelsesvalg. Elever både i gymnasium, VUC og hf skal opleve en naturlig progression i faglighed og studiekompetencer mellem de gymnasiale uddannelser og de videregående uddannelser. Sigtet er, at dette vil nedbringe både frafald og omvalg på de videregående uddannelser. Fokuspunkter
Volumen og varighed Der opereres med mindst 90 projektforløb. Der er tale om hovedsageligt lange forløb, men også korte forløb indgår i projektet. Projektet løber fra foråret 2010 til og med efteråret 2012. Evaluering og milepæle Der fortages såvel løbende evalueringer af de konkrete forløb som en samlet evaluering af projektet. Projektets milepæle er en startkonference i januar 2010 (se ovenfor), En midtvejskonference i foråret 2011 og en slutkonference ved udgangen af 2012. |